החשיבות של עיצוב דוכן
תאריך: מאי 18, 2016
בכל קניון שאליו תיכנסו, עוד לפני שתגיעו אל החנויות, תיתקלו בדוכנים למיניהם. בדוכנים הללו ינסו למכור לכם בדרך כלל, מזון מהיר גלידות משובחות ויש גם דוכנים של מוצרים יקרים ממש, כמו תכשיטים ועוד.
למה כדאי למכור בדוכן?
- בגלל החשיפה המקסימלית שיש לדוכני המכירות – רואים אותם כמעט מכל מקום בקניון, ולעיתים גם מהקומות העליונות.
- בגלל צורת הרכישה – בהשוואה לרכישה מחנות רגילה, צורת הרכישה בדוכן הינה הרבה יותר מזמינה, היא מהירה יותר ולקוחות רבים שמזדמנים לידה יעצרו ויקנו בניגוד לחנות שכאשר ממהרים או כשאין צורך מיוחד במרכולת שהחנות מציעה, לא ייכנסו אליה בכלל.
- הדוכן משמש כעין חלון ראווה – בחנות רגילה יש את הצורך להציג בחלון הראווה את הסחורה הנמכרת בחנות, וגם כאשר היא מוצגת בחלון הראווה יש עדיין סחורה בחנות שלא זכתה לצאת לראווה. כך כאשר לקוח רוצה להתרשם מהסחורה שהחנות מציעה, יש להראות לו ולעבור אתו על כל הפריטים שבחנות, מהתחום שעליהם התעניין הלקוח. כאשר מדובר בדוכן, כל הסחורה פרושה למלוא העין וללקוח נשאר רק לבחור במוצר הרצוי.
- הרבה לקוחות נמנעים פעמים רבות מכניסה מודעת לחלל סגור של חנות זה נראה להם מאיים מעט ומחייב. לא נעים להם להיכנס כאשר אין להם מטרה ברורה וסיבה אמתית שגרמה להם להיכנס לחנות. כאשר מדובר בדוכן פתוח כל אחד יכול לעצור אף מבלי שיידרש למוצר מסוים, ובאופן אוטומטי יתבצעו רכישות, גם כאלה שאינן מתוכננות.
מה חשוב לדעת כשמציבים דוכן?
- התאמה למקום –הדוכן צריך להשתלב בקניון ולקבל את עיצוב הדוכן המתאים לשם כך.
- גובה הדוכן – הדוכן צריך להיות גבוה מספיק שיהיה נוח לעבוד בו וכדי שייראו אותו אך שלא יסתיר את החנויות שמאחוריו.
- עיצוב נכון – בהתאמה למותג שלכם.
האפשרות לעצור, להושיט יד, לקחת, לבדוק את המוצר ולשלם מפתה הרבה יותר את הלקוח מאשר כניסה לחנות. ולכן כאשר אתם מתלבטים בין שכירות של חנות לבין דוכן מכירות, שקלו אם הסחורה שלכם תתאים גם לדוכן. דוכן שבנוי נכון, ובהתאמה למקום ולסחורה הנמכרת, תוכל לשווק לכם הרבה יותר טוב ולמכור הרבה יותר.